Good News UAE Visa Open For Bangladeshis

The UAE and Bangladesh on Wednesday signed a Memorandum of Understanding (MoU) on facilitating recruitment of Bangladeshi nationals in the UAE.

The agreement was signed in the presence of Nasser bin Thani Juma Al Hamli, Minister of Human Resources and Emiratisation, and Nomita Haldar NDC, Undersecretary of the Ministry of Expatriate Affairs.

Al Hamli praised the cooperation between the governments of the two friendly countries in various fields, including the promotion of cooperation to recruit qualified manpower from Bangladesh to the UAE in accordance with the laws and regulations in both countries.

“The signing of the memorandum comes within the framework of the Ministry of Human Resources and Emiratisation to open multiple markets to families and employers in the country and to provide several options for the recruitment of help workers to meet their needs and achieve their aspirations,” he said.

Tadbeer centers would soon start providing their service to recruit workers in diverse fields. The MoU said the recruitment office in the UAE shall send a letter of offer to the candidate in Bangladesh, including all the terms of the employment contract.

Both countries agreed to cooperate to make a list of all costs related to recruitment and employment of Bangladeshi workers, as well as spread awareness among them about hiring guidelines before and after their arrival to UAE.Love

…………………Bangla Reader……………………………

সংযুক্ত আরব আমিরাত এবং বাংলাদেশ আজ বুধবার সংযুক্ত আরব আমিরাতে বাংলাদেশি নাগরিকদের নিয়োগের জন্য একটি সম্মতিপত্র (এমওইউ) স্বাক্ষর করেছে।

চুক্তিতে স্বাক্ষর করা হয় নাসির বিন থানি জুমা আল হাম্লী, মানব সম্পদ ও উন্নয়ন বিষয়ক মন্ত্রী ও নোমিতা হালদার এনডিসি, স্বরাষ্ট্র মন্ত্রণালয়ের পররাষ্ট্রমন্ত্রীর উপদেষ্টা।

আল হাম্লী উভয় দেশের আইন ও বিধিনিষেধ অনুযায়ী বাংলাদেশ থেকে ইউএই পর্যন্ত যোগ্য জনশক্তি নিয়োগের জন্য সহযোগিতার সহযোগিতায় বিভিন্ন ক্ষেত্রে দুই বন্ধুত্বপূর্ণ দেশগুলোর সরকারগুলোর মধ্যে সহযোগিতার প্রশংসা করেন।

“স্মারকলিপি স্বাক্ষর হিউম্যান রিসোর্সেস এন্ড এমিরিটাইজেশনের কাঠামোর মধ্যে আসে, যাতে দেশে পরিবার ও নিয়োগকর্তাদের একাধিক বাজার খোলার জন্য এবং তাদের কর্মীদের চাহিদা পূরণে এবং তাদের আকাঙ্ক্ষা অর্জনের জন্য বিভিন্ন কর্মী নিয়োগের জন্য বিভিন্ন বিকল্প প্রদান করা হয়”। সে বলেছিল.

বিভিন্ন ক্ষেত্রের কর্মীদের নিয়োগের জন্য তদবিয়ার কেন্দ্র শীঘ্রই তাদের সেবা প্রদান শুরু করবে। এমওইউ বলেন, সংযুক্ত আরব আমিরাতের নিয়োগ কার্যালয় বাংলাদেশে প্রার্থীকে একটি চিঠি পাঠাবে, কর্মসংস্থান চুক্তির সকল শর্তাবলী সহ।

উভয় দেশ বাংলাদেশী কর্মীদের নিয়োগ ও কর্মসংস্থান সম্পর্কিত সকল খরচ তালিকা প্রণয়ন করতে সহযোগিতা করতে সম্মত হয় এবং সংযুক্ত আরব আমিরাতের আগমনের পর এবং তাদের নির্দেশিকা নিয়োগের ব্যাপারে তাদের মধ্যে সচেতনতা বৃদ্ধি করে।

Collected Source : Khalej Time News

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.